08 juni 2008

Dag 10

Våknet i natt av at jeg frøs. Ut på naturens vegne (et mareritt).Det snødde - i midnattsol - helt sant!
Fikk ikke varmen. Oppe tidlig. Rask nedpakking og knekkebrød til frokost. Avmarsj.
Gikk meg varm i fullt vinter-antrekk inklusive ull-lue. Etter to mil begynte jeg å kjenne høyre lår fra gårdagen. Jeg kunne greie litt til med noen hyppigere pauser. Så var et stopp! Skulle jeg slå leir i vinterkulda eller prøve å nå Kauto-keino. Gikk for det siste og brukte tommelen. Nådde bussen fra Kautokeino til Alta.
Rart å sitte i bussen på retur og se der du har fulgt autovernet og vei-skuldra meter for meter.
Er tilbake på min tidligere Campingplass Kronstad. I morgen er det hjem til mine kjære.
Første etappe er unnagjort, selv om det ble etter asfalten. Ser frem til neste i mykere omgivelser, i juli, når vinteren forhåpentligvis har sluppet taket i nordfylket.
Min hyllest går til: Damene på Kronstad camping, som skal få en "suss" når jeg er tilbake ny-barbert.
Landpostbud Karin Jakopsen (ble det rett?). Posten burde gi deg en medalje. Varm klem er herved oversendt! Bilde kommer i galleriet.
Så mine nettlesere - ha en andaktsfull aften!