31 juli 2008

Dag 25

I går kveld måtte jeg konsultere min huslege, nabo Anderson, via min kone. Leggen var hoven og vond i forkant. Klar beskjed om ro og ingen belastning.
Tok kontakt med Inset Husky Farm ved Altevann og Bjørn Krause. Han tilbød seg, som gammel Norge-på- langs-gåer å hente meg ved vegens ende i dag formiddag. Utrolig snilt gjort. Losjerte meg på sin huskyfarm fra i morges til ei tyske dame skysset meg ned til Stermoen og videre til Narvik der kone og sønn Peter møtte meg. Nå er vi i Abisko og har kost oss med god middag og ikke minst min kones stell av mine føtter.
Prøver nå om ro i noen dager kan gi rom for å fortsette fra Ritsem til Staloluokta. Abisko til Ritsem har jeg jo gått tidligere. Det samme med Stalo til Sulis. Dumt og skuffende. Men fornuften tilsier forsiktighet.
Kryss fingre og mer til!!!
Men jeg gleder meg over vennlighet, hjelpsomhet og generøsitet som fortsatt lever, ikke minst i distriktsnorge. Det varmer. Ta vare på hverandre ! Vi høres vel!