28 juli 2010

Dag 46

Nordli-Berglia-Austre Nytjønna.
Kom fram til Berglia i kveldinga, etter tog til Grong fra Bodø og drosje til der jeg avsluttet i juni. Var innom en av Bergligårdene og fikk gode veiråd videre. Gikk så over vadet av Lakavasselva og videre oppover myrene mot fjellet.
Slo leir ved midnatt i nydelig måneskinn med dis over myrene. Fant omsider en tørr plett for teltet. Fikk i meg noen medbragte nisteskiver, smurt med omtanke av min kjære. Så var det kvelden. Nå er det morgen og bakerovn i teltet. Da det er mobildekning her sender jeg denne bloggen før jeg pakker ned og går mot Gjevsjøen, der jeg regner med å være i kveld.
Dette blir en varm dag, men foretrekkes framfor alt regnet som har fylt myrene her med vann.
Ha en solrik dag!

Se linker: Blåfjella-Skjækerfjella og Lierne Nasjonalparksenter