15 juni 2012

15.06.2012 Dag 66

I dag startet jeg tidligere enn ellers, og bra var det! Første bit til Sel var fort unnagjort. Så opp Rustdalen som endte i en solid bakke som var for bratt til å sykles. Måtte leie sykkelen hele bakken. Men takken ble en flott nedkjøring mot Vågåmo og en burger på Statoil, samt hjelp mot en gryende halsbetennelse på stedets Apotek.
Så videre mot Randsverk, noe som skulle vise seg å by på den verste bakke jeg noen gang har trillet en sykkel. 6 km med 8% stigning i snitt satt i beina resten av dagen.
På toppen "Brimilandet", ja, det står så på skiltet, og endelig nedover mot Rand-sverk. Rådslagning med de innfødte, så ny økt mot Bessheim 30km borte.
Nå motvind og trøtte bein,. Første stopp Hindsætri og en kald Ringnes. Ikke særlig lurt. Ble så slapp og daff. Alkohol er en uting på sykkeltur!!!
Så nye 15 km mot Bessheim i sterk motvind og regnbyger. Kalde sådanne. Her er det sannelig ikke sommer. (Se bilde)
Endelig fremme og en ny kald Frydenlund - dusj - og snart blir det middag.
I morgen er det videre til Bygdin over Valdresflya. Meldingen sier minus 1 og mulig nedbør. Nå gjenstår det bare 22 km av denne for-sommeretappen og så kommer søskenbarn Liv med mann Jan, som har lånt meg en super sykkel, og henter meg tilbake til Røros og hjemtur,. Fantastisk flott gjort, spør du meg.
Ha en god helg!