10 august 2012

Dag 70, 07.08.2012

Tåke ved oppstart fra Brei- stølen på ca. 1000 m., men bedring til lettskyet og litt sol utover dagen. Slak stigning til maks 1570 m. Greit å gå i starten, men siste del var svært ubehagelig på ei stor steinrøys. Skulle tro traseen var lagt av en geolog.
Flere små vad underveis før elva inn i Starsjøen. Vasset til godt opp på leggen, men med vandrerstaven føler jeg meg trygg tross stri strøm.
Fremme i Bjordalsbu - Norges høyestliggende turisthytte - ved to-tiden. Siste gjest forlot da jeg nærmet meg hytta. Flott hytte!
Nå er jeg altså i Sogn og Fjordane fylke. Har bare i sommer passert Sør-Trøndelag, Hedemark og Oppland. I morgen på vei mot Iungsdalshytta går jeg inn i Buskerud.
Kjenner hele tiden etter antydning til beinhinnebetennelsen, men så langt bare svak murring. Steingåingen er verste sort i så måte. Håper det blir mindre når det når går nedover.
Ha det bra i lavlandet!