30 juli 2011

Dag 58

Frokost med påsmurt matpakke kl.08.00 - oppstart kl.09.30. Fortsatt tåke som lettet mer og mer utover dagen.
Rast etter 6km. i Endalsstugan som ble gitt av Trondheims befolkning etter at fem studenter fra NTH var nær ved å omkomme vinterstid i 1927. Her er det også nødtelefon og klokke som ringer når vinden beveger den i storm vinterstid.
Så klarnet det opp og jeg fikk syn for hva jeg har vandfret gjennom. Det ble skikkelig varmt. Jeg klrysset elven Enan ved broen og foelot stien tik Storerikvollen og fulgte reingjerdet etter grensen mot sør. Har teltet ved genserøys 156 og har badstue i teltet.
Mye kupert og myr nå på slutten, ligger på vel 1000m. omgitt av rein og gale måser.
Har i dag sett ryper som fløy opp mellom beina mine og skremte vettet av meg. Ellers mine venner lemen som holder meg med daglig selskap, bortsett fra alle reinen som går rundt teltet og lager brunstlyder.
I morgen går jeg ned mot Nedalshytte og regner med å overnatte der. Her er ikke dekning så bloggen kan ikke leses før før søndag.
Håper været holder seg uten tåke og regn så jeg får sett all herligheten rundt meg. Sylan er utrolig vakkert!
Med høyfjellshilsen!