18 juni 2012

16.06.2012 Dag 67

Våknet til regn, men trøstet meg med at det var en kort etappe på kun 22 km til Bygdin.
Det skulle vise seg å bli helt annerledes. Bare noen km fra Bessheim opp mot Valdresflya kom snøen. Stadig tettere og mer intenst fra siden. det nyttet lite å sykle, men ble å skyve sykkelen. Dette pågikk et par timer til jeg nærmet meg høyeste punkt på vel 1300 meter. Der var det ei fjellkro å søke ly i. Alt var jo vått og undertegnede var kald. Fikk i meg litt varm kaffe og noen vafler. Det gjorde godt.
Vel 20 min. før jeg skulle bli hentet på Bygdin satte jeg ned bakkene. 8 km med bratte unnabakker i snødriver gjorde at jeg var stivfrosen ved ankomst Bygdin. Ikke noe åpent så tidlig på sesongen, var det bare å få av seg alt det våte og tørt tøy kom på i en fei. En minnerik sykkeltur var til ende og jeg ble hentet bare ett kvarter etter ankomst.
Søskenbarn Liv og mann Jan tok meg så med på rundtur, først ned til Fagernes og Lillehammer, før vi satte nesen nordover til Røros.
En ukes sykkeltur har da ført meg til det som er utgangspunktet for fortset-telsen til fots fra 4. august.
I morgen tidlig kjører jeg så tilbake til Bodø og jobb. Takk for følge!