06 august 2013

Dag 82, 05.08.2013

Tidlig i seng i går og klar til avmarsj i dag ved syv-tiden. Sparte meg en km på et skikkelig vad vel over kne-høyde. Over ei halvøy og ned til ei demning, så frigang før merket løype noen km lenger frem. I Sloaros-hytta ca. ett.
I dag tok jeg opp to rypekull og i går hadde jeg besøk av en flokk Canadagjess.
Været har vært begredelig. Også i dag, tross tidlig opp-start, kom regnet på slutten av etappen, og jeg var dryppende da jeg nådde frem til hytta. Jeg går nå i joggesko. En innersokk, så plastsokk fra tannlegen, så yttersokk før sko. Viktig å trå varsomt da joggeskoene er glatte på vått underlag. Har fått føle det. To skikkelige fall til nå. Først ett på kne som gikk bra, så i dag en vridning som kjennes ennå.
I morgen blir det Hovden og vei. Har vasket underbuksa og skjorta i dag så jeg er presen-tabel for det mer siviliserte liv.
Her lovet Turistforeningen mobildekning, men nei! Har sendt bud med en vandrer som var innom og varmet seg. Håper beskjeden når de til-tenkte.
Turhilsen fra Setesdalsheiene!