07 august 2013

Dag 84, 07.08.2013

Tok avskjed med Johan etter frokost. Han kjørte hjem til Mandal mens jeg startet på sykkel fra Hovden Fjellstove. Var spent på hvordan sykkelen skulle fungere og trafikken på hovedveien mot sør.
Det har gått over all forventning. Hadde regnet med maks 8-9 mil, men har nådd ned til Ose som ligger 11 mil fra Hovden.
Er innlosjert på et gammelt Turisthotell. Her har det vært Turiststasjon siden midt på 1800-tallet. Fikk karbonade--smørbrød av den gode gamle sorten og ei rimelig over-natting.
Kjenner det godt der bak etter å ha sittet på setet så lenge. Håper jeg ikke blir for støl i morgen. Jeg når ikke Lindesnes før fredag så jeg behøver ikke dra det for langt de to siste øktene før mål-gang.
Nå er det kvelden. Får matpakke i morgen tidlig og er nok på veien ved 7-tiden for å unngå den verste trafikken.
I dag har jeg syklet i bare shorts, ser ikke ut til at det blir tilfelle i morgen. Men en dag med sol gjorde godt gjennom dette vakre dalføret med lite motbakker.
Pedalhilsen fra Rolf - natta!