06 august 2013

Dag 83, 06.08.2013

I hele natt og i dag har det bøttet ned i ett. Ventet i det lengste med avmarsj fra Sloaros, men ved ni-tiden måtte jeg ut i det. Gikk da nesten i ett de nesten 17 km til Hovden og var her ved to-tiden.
Stier ble til bekker og elver gikk langt ut over sine bredder. På de merkede vadene var vadesteinene ikke lenger synlig. Nok en gang kom vandrestaven til sin rett som motkraft mot strømmen.
På Ut.no heter det at det er mobildekning på Sloaros. Den må i så fall være godt gjemt. Ikke stod det noe i hytta heller om hvor. Jeg hadde på forhånd meldt om kontakt derfra. Fikk heldivis sendt melding med en vandrer som var innom som snarest i regnet. Dumt og uansvarlig av Ut.no.
Nå er jeg på Hovden Fjellstoge. Her har jeg fått rimelig overnatting og deilig mat, samt skyss ned til sentrum for kjøp av ny regnbukse.
tror du ikke jeg fikk skyss tilbake av en serviceinnstilt ansatt på Turistkontoret, da drosjen var opptatt med syketransport. Fantastisk - takk for det!
Så kommer Johan Rostrup opp fra Mandal med sykkel til meg. Har bestilt rom til han her i Herberget. Det blir hyggelig!
Så tar jeg pedalene fatt fra i morgen og lar sandalene stå. Siste økt mot Lindesnes gjenstår. Tør ikke komme hjem før jeg er i mål. Tenk det er fem år siden jeg startet opp på første økt fra platået der nord.
Ha en strålende aften!